در پروسه مهاجرت تحصیلی قبل از هر جیز باید مشخص کنید

الف) در فنلاند هستید و فنلاند را برای اقامت انتخاب کرده اید.

ب) هنوز پذیرش تحصیلی از دانشگاههای فنلاند ندارید.

چنانچه هنوز فنلاند را برای تحصیل انتخاب نکردید و می خواهید فنلاند را برای تحصیل و بعد مهاجرت انتخاب کنید توصیه می کنیم غیر از مطالعه در مورد دانشگاههای فنلاند در مورد کلیات فنلاند و همینطور مطالب بلاگ را بخوانید تا در مورد شرایط فنلاند بیشتر بدانید.

تحصیلات در فنلاند

اگر شما تابع یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا عضو حوزه اقتصادی اروپا و یا عضو خانواده شخصی که تابع یکی از این کشورهاست نیستید، و در ماه آگوست سال 2017 یا دیرتر برای تحصیل به فنلاند می آئید، باید بابت تحصیل خود شهریه تحصیلی بپردازید. این شهریه تحصیلی مربوط به مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در رشته های انگلیسی زبان آموزشگاه های عالی است.

در فنلاند می توانید به زبان فنلاندی، سوئدی و در بعضی از موارد همچنین به زبان انگلیسی نیز درس بخوانید. آموزشگاههای عالی آموزش بعضی از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز برنامه ریزی می کنند. البته بخش اصلی تحصیلات به زبان فنلاندی یا سوئدی می باشد.

در فنلاند سازمانهای دانشجویی زیادی وجود دارند. این سازمانها برای دانشجوهای خارجی نیز فعالیتهایی را برنامه ریزی می کنند. در سازمانهای دانشجویی با افراد جدید آشنا میشوید.

چنانکه می خواهید در فنلاند محل کاری برای خود بیابید، در اینصورت زبان فنلاندی یا سوئدی را بیاموزید. هرچند که با استفاده از زبان انگلیسی می توان به بسیاری از امور زندگی روزمره رسیدگی کرد ولی اغلب کارفرمایان تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی را ضروری می دانند. .

درخواست ورود به دانشگاه

تقاضای ورود به مدرسه عالی حرفه ای یا دانشگاه را از طریق تقاضای سراسری (yhteishaku) انجام دهید.

همچنین می توانید در فنلاند به ادامه تحصیل در دانشگاه و یا مدرسه عالی حرفه ای بپردازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ادامه تحصیلات به سایت اینترنتی InfoFinland وپیوند دانشگاهها و مدارس عالی حرفه ای مراجعه کنید.

اجازه های اقامت

زمانیکه می خواهید برای تحصیلات به فنلاند بیایید، نیاز به اجازه اقامت شما بستگی به این امر دارد که تبعه چه کشوری می باشید.

تامین مخارج تحصیلی

دانشجویان خارجی معمولاً کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند. بهمین جهت شما باید برای نحوه تامین مخارج تحصیلی خود در فنلاند، دارای برنامه ای باشید. برای اینکه بتوانید اجازه اقامت دانشجویی دریافت کنید، شما باید نشان دهید که برای زندگی در فنلاند به اندازه کافی پول دارید.

کمک های مالی و بورس های تحصیلی

دانشجویان خارجی می توانند انواع کمک های مالی را جهت تحصیل در آموزشگاههای عالی فنلاندی درخواست کنند. هر کدام از آموزشگاههای عالی فنلاند دارای سیستم پرداخت کمک مالی مختص خود برای آن دسته از دانشجویانی می باشد که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از حوزه اقتصادی اروپا آمده و جهت تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی مورد پذیرش قرار گرفته اند.

دریافت کمک مالی می تواند بعنوان مثال به این امر بستگی داشته باشد که تا چه اندازه در تحصیلات خود موفق می باشید. مقدار این کمک مالی ممکن است معادل کل شهریه تحصیلی و یا بخشی از آن باشد. بعضی از کمک های مالی می توانند به هزینه های دیگر نیز تعلق بگیرند. بعضی اوقات لازمه دریافت این کمک مالی، موفقیت تحصیلی می باشد. می توانید همزمان با درخواست محل تحصیل، کمک مالی را نیز درخواست کنید.

همچنین مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد ویژه به نام برنامه تحصیلی Erasmus Mundus نیز دارای سیستم کمک مالی مختص به خود می باشد. وزارت آموزش دارای برنامه های مربوط به پذیرش بورس های تحصیلی برای ادامه تحصیل آن دسته از دانشجویانی است که برای تحصیل در مقطع دکترا به فنلاند می آیند.

دانشجویان جابجایی

می توانید بصورت دانشجوی جابجایی به فنلاند بیایید. معمولاً به مدت شش ماه الی یکسال در فنلاند تحصیل می کنید. می توانید از طریق برنامه های تحصیلی مختلفی جابجایی بگیرید. بعنوان مثال اراسموس Erasmus، نوردپلاس Nordplus، فرست FIRST و فول برایت Fulbright دانشجویان جابجایی را می پذیرند. همچنین می توانید خود شما مستقلا جابجایی بگیرید.

چنانکه می خواهید بصورت دانشجوی جابجایی به فنلاند بیایید، با بخش خدمات بین المللی و یا اداره آموزش آموزشگاه خود تماس بگیرید.

موارد مورد توجه برای تحصیل

زمانی که برای تحصیلات به فنلاند می آیید، درباره داشتن تمامی موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

اجازه اقامت

بیمه

پول

محل تحصیل

مسکن

چنانچه در فنلاند هستید و می خواهید اقامت دانشجویی خود را به اقامت دایم تبدیل کنید احتمالا به اندازه کافی با شرابط فنلاند آشنا هستید و می توانید موارد مربوط به اقامت دائم و تابعیت را مطالعه کنید

سایت ها و لینک ها


تجربیات شما

کلیپی در اینستاگرام در رابطه با مهاجرت تحصیلی

سایت فارسی راهنمایی گرفتن فاند برای تحصیل