وقتی برای کار به فنلاند می آیید ، رسیدگی مالیاتی شما به مدت زمان اقامت شما بستگی دارد. این امر همچنین به کشور کارفرما بستگی دارد ، یعنی اینکه آیا شما برای یک کارفرمای فنلاند کار می کنید یا برای یک شخص یا سازمان خارجی. علاوه بر این ، قوانین خاص مالیاتی در بعضی از حرفه ها و انواع کار اعمال می شود.

اگر برای یک کارفرمای فنلاندی کار می کنید، معمولاً مسئولیت پرداخت مالیات فنلاند را برای پرداخت خود پرداخت می کنید. اگر کارفرمای شما در فنلاند مشغول به کار است و دارای تأسیس دائمی در فنلاند است ، حتی اگر خارج از فنلاند نیز باشند ، با آنها مانند کارفرمای فنلاندی رفتار می شوند.

گر در فنلاند کار می کنید ، با یک اداره امور مالیاتی محلی تماس بگیرید و کارت مالیاتی درخواست کنید. هنگام مراجعه به اداره امور مالیاتی ، گذرنامه و شناسنامه دانشجویی یا گواهی تحصیل خود را با خود ببرید. براساس گواهینامه تحصیل ، اداره امور مالیاتی بررسی می کند که آیا شما حق تسویه حساب مالیاتی مبتنی بر مطالعه را دارید یا خیر. کارت مالیاتی را به کارفرمای خود تحویل دهید. کارفرمایان فنلاند موظفند مالیات را با نرخی که در کارت مالیات ذکر شده است ، امتناع ورزند. علاوه بر این ، آنها همچنین ممکن است کمک های تأمین اجتماعی را نفی کنند.

شما حتی اگر نیازی به پرداخت مالیات فنلاند بر درآمد خود نباشد ، باید درخواست کارت مالیاتی در مبدا را بدهید. این کارت حاوی یک یادداشت است که در آن نیازی به پرداخت مالیات نیست.

اگر به مدت 6 ماه در فنلاند بمانید یا برای مدت زمان کوتاه تری ، فرم 5057 را تکمیل کنید تا درخواست کارت دهید.
اگر مدت طولانی تری ماندید ، فرم 5042 را پر کنید تا کارت مالیاتی بخواهید

بدون لاگین شدن شما می توانید با توجه به درآم خود مالیات قابل پرداخت خود را محاسبه کنید.

سایت ها و لینک ها