مالیات انتقال

هنگام خرید املاک و مستغلات ، سهام در یک شرکت مسکن یا سایر سهام ، باید مالیات انتقال را پرداخت کنید. مالیات نقل و انتقالات معمولاً توسط خریدار پرداخت می شود. خریداران باید آن را به ابتکار عمل خود بپردازند.

انتقال مالیات بر املاک و مستغلات و ساختمانها

نمونه هایی از “املاک و مستغلات” شامل یک قطعه خاص ، و هر خانه یا ساختمان دیگری است که در آنجا مستقر است – و زیربخش زمین با یک خانه تابستانی که در آن واقع شده است ، یا فقط یک ساختمان بدون زمین.


انتقال مالیات بر سهام در یک شرکت مسکن و سهام در یک شرکت املاک و مستغلات

این سهام ممکن است برای یک آپارتمان در یک ساختمان مسکونی ، یک دفتر ، یک پارکینگ ، یک فضای انبارداری ، یک عضویت در زمین گلف ، یک مالکیت گاه به گاه یا یک مسافر برای یک قایق باشد. 2٪

انتقال به سهامداران

این سهام سهام شرکت مانند سهام در یک شرکت تلفن است. 1.6٪

فروش ملک مسکونی


شما می توانید خانه دائم خود را معاف از مالیات بفروشید ، مشروط بر اینکه هر دو شرط زیر به طور هم زمان برآورده شوند:

شما حداقل 2 سال است که خانه یا آپارتمان را در اختیار دارید.
شما یا یکی از اعضای خانواده خود حداقل در مدت دو سال به طور دائم در خانه یا آپارتمان زندگی کرده اید در حالی که شما مالکیت آن را دارید. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال هستند.
در موارد دیگر ، سود سرمایه برای املاک مسکونی و به عبارتی هر سود دیگری که از فروش بدست آورید ، به عنوان درآمد سرمایه مشمول مالیات می شود. اگر ملک مسکونی را با ضرر به فروش برسانید ، ضرر آن در درجه اول از سود سرمایه مالیاتی مورد نظر کسر می شود.

نرخ مالیات برای درآمد سرمایه درمورد مالیات پرداخت شده بر سود سرمایه اعمال می شود
فروشنده ملک براساس نرخ مالیات بر درآمد سرمایه ، مالیات بر سود خود را پرداخت می کند.

نرخ مالیات برای درآمد سرمایه
حداکثر 30،000 یورو 30٪
بخشی بیش از 30،000 یورو 34٪

مالیات بر املاک و مستغلات


این راهنمایی مربوط به مالیات دهندگان فردی ، اپراتورهای خود اشتغالی مشاغل ، مشارکتهای عمومی و محدود و دارایی افراد متوفی است.

گزارش کار ساخت و ساز


گزارشی از کار ساخت و ساز باید برای کلیه کارهایی که به پروانه ساخت احتیاج دارند ارسال شود. حداقل آستانه یورو برای گزارش وجود ندارد. در صورت نیاز به پروانه ساختمانی ، حتی کارهای جزئی را نیز گزارش دهید.

توجه داشته باشید!
نیازی به ارائه گواهی از اول نوامبر 2019 به بازرس ساختمان ندارید.

این کار را انجام دهید:
1. اگر یک کار ساخت و ساز برای کار نیاز دارید پیدا کنید
گزارشی از کار ساخت و ساز باید برای کلیه کارهایی که به پروانه ساخت احتیاج دارند ارسال شود. کار مشمول مجوزهای عملی یا مجوزهای تخریب نیاز به گزارش ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که به پروانه ساخت نیاز دارند ، با شهرداری خود تماس بگیرید.

2. ارسال گزارشی در مورد کار ساخت و ساز
تمام قراردادهایی را که امضا کرده اید و فاکتورهایی را که پرداخت می کنید پس انداز کنید. برای ارسال گزارش خود به آنها نیاز خواهید داشت.

با پیشرفت کار و پرداخت آن به کسانی که در سایت شما کار می کنند می توانید چندین گزارش ارسال کنید.

با این حال ، به عنوان حداقل ، شما باید گزارش کار ساخت و ساز را قبل از هر بازدید یک بازرس ساختمان ارسال کنید.

وقتی فاکتورهایی را که پرداخت کرده اید لیست کنید ، مالیات بر ارزش افزوده را درج نکنید. با این وجود ، وقتی لیست دستمزدهای پرداخت شده را ذکر می کنید ، مبالغ ناخالص را وارد کنید.

توجه: برای بازرسی در حرکت ، باید کلیه فاکتورهایی را که پرداخت کرده اید تا آن لحظه ارائه دهید. برای بررسی نهایی ، باید اطلاعات باقی مانده ای را که هنوز برای بازرسی انتقال ارسال نکرده اید ، تهیه کنید.

اگر شما در نقش سازنده در کنار شخص دیگری – مثلاً همسرتان – هستید ، فقط تهیه یک گزارش کافی است.

منبع

سایت ها و لینک ها