راههای فنلاند

سیستم حمل و نقل فنلاند به خوبی توسعه یافته است. عوامل مؤثر بر ترافیک شامل جمعیت پراکنده و مسافت طولانی بین شهرها و شهرها و آب و هوای سرد با یخ زدن آبراه ها و زمین پوشیده از برف برای زمستان است.

سیستم گسترده جاده ای توسط بیشتر ترافیک داخلی و مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. از سال 2010 ، شبکه راه های اصلی کشور به طول کلی حدود 781616 کیلومتر (48.568 مایل) و کلیه راه های عمومی 104.1161 کیلومتر (64.723 مایل) است. شبکه بزرگراه در مجموع 779 کیلومتر (484 مایل) با 124 کیلومتر اضافی (77 مایل) فقط برای ترافیک موتور اختصاص داده شده است. به ترتیب 1.5 میلیارد و 1 میلیارد یورو.

بزرگراه ها


64٪ از کل ترافیک در جاده های عمومی در جاده های اصلی صورت می گیرد ، 11 که به جاده های اصلی کلاس I (valtatie / riksväg) و کلاس II (kantatie / stamväg) تقسیم می شوند. بزرگراه ها از دهه 1960 در کشور احداث شده اند ، اما هنوز هم از نظر منطقی بسیار نادر هستند زیرا حجم ترافیک به اندازه کافی بزرگ نیست تا انگیزه ای در ساخت آنها بگذارد. 863 کیلومتر (536 مایل) بزرگراه است. ) ، و هلسینکی-والیما (جاده اصلی 7 / E18). شمالی ترین بزرگراه جهان نیز در فنلاند بین کمینما و تورنیو (جاده اصلی 29 / E8) واقع شده است.

در فنلاند جاده عوارض وجود ندارد.

محدودیت سرعت

ساختمانهای اداری خط Kehä I در Pohjois-Haaga ، هلسینکی.
محدودیت سرعت بسته به زمان سال تغییر می کند. حداکثر سرعت سرعت در بزرگراه ها 120 کیلومتر در ساعت (75 مایل در ساعت) در تابستان و 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) در زمستان است. جاده های اصلی معمولاً دارای محدودیت سرعت 100 کیلومتر در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) هستند. محدودیت سرعت در مناطق شهری بین 30 کیلومتر در ساعت (19 مایل در ساعت) و 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) است. در صورت عدم محدودیت سرعت دیگر ، حد مجاز سرعت فنلاند در مناطق داخلی 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) و خارج از 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) است.

وسایل نقلیه

از سال 2013 ، 4،95 میلیون خودرو ثبت شده وجود دارد که از این تعداد 2،58 میلیون اتومبیل است. سن متوسط ​​اتومبیل (اتومبیل های موزه ای) بیش از ده سال است و به طور معمول این خودروها در سن 24 سال از بین می روند. در سال 2015 ، حدوداً 123000 وسیله نقلیه جدید در فنلاند ثبت شده است. هر سال در فنلاند حدود 550،000-600،000 اتومبیل استفاده شده فروخته می شود. در طول 2011–2014 پرفروش ترین مارک اتومبیل فولکس واگن بود. این خودرو 12 درصد از خودروهای جدید را در اختیار داشت.

حمل و نقل عمومی

یک اتوبوس فینایر مسافران را به سمت فرودگاه هلسینکی – وانتا سوار می کند
مربیان عمدتاً توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند و خدمات گسترده ای را در سراسر کشور ارائه می دهند. شبکه بزرگی از خدمات ExpressBus با اتصال به تمام شهرهای بزرگ و مهمترین مناطق روستایی و همچنین شبکه “اتوبوس ارزان” OnniBus در حال رشد وجود دارد. ایستگاه های مربیان توسط متکاهولوتو اداره می شوند.

خدمات اتوبوس محلی در داخل شهرها و شهرها غالباً توسط شوراها به شدت تنظیم شده است. بسیاری از شوراها همچنین اپراتورهای اتوبوس خود را دارند ، مانند Tampere City Transit (TKL) ، که برخی از خطوط اتوبوس را به صورت تجاری در رقابت با ارائه دهندگان خصوصی اداره می کند. خطوط اتوبوسرانی منطقه ای برای محافظت از شرکت های قدیمی ترانزیتی توسط دولت استانی تنظیم شده است که منجر به ایجاد موقعیت های کارتل مانند TLO در منطقه تورکو می شود ، اما ارگان های نظارتی منطقه ای قوی ، مانند اداره حمل و نقل منطقه ای هلسینکی (HSL / HRT) که مسیرهای آن درنظر گرفته شده است. مناقصه نیز وجود دارد و پس از دوره انتقالی در سال 2010 تبدیل به یک هنجار خواهد شد.

حوادث

در سال 2015 ، تعداد تصادفات جاده ای مربوط به آسیب های شخصی 5164 نفر بوده است. در آنها 266 نفر کشته شدند. تعداد کشته شدگان جاده ای در هر میلیون نفر ساعتی پایین تر از میانگین اروپا است. ایمنی ترافیک از اوایل دهه 1970 بهبود یافته است ، هنگامی که بیش از هزار نفر در هر سال در ترافیک جاده ها جان خود را از دست می دادند.

پارکینگ

قانون 30-31 Municipal شهرداری از سال 1990 حق برگزاری همه پرسی را فراهم می کند. شهروندان تورکو 15،000 نام در یک ماه برای رفراندوم در مقابل پارکینگ زیرزمینی جمع کردند. بودجه سیاسی که در انتخابات بودجه ناشناخته ای از شرکت پارکینگ داشت ، از اظهار نظر شهروندان غافل شد. طبق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی اماکن پارکینگ UITP از موثرترین راه ها برای ترویج استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر است. بنابراین ، بسیاری از شهرهای اروپایی پارکینگ ماشین گران قیمت زیرزمینی را پس از دهه 1990 لغو کرده اند. اقدامات پیشنهادی اتحادیه اروپا توسعه راهنمایی برای اقدامات مشخص برای درونی هزینه های خارجی برای تردد خودروها نیز در مناطق شهری را پوشش می دهد. در فنلاند ، مغازه ها بطور معمول پارکینگ رایگان برای اتومبیل های شخصی ارائه می دهند.

حمل و نقل ریلی

راه آهن

علیرغم تراکم کم جمعیت ، مالیات دهندگان سالانه حدود 350 میلیون یورو برای حفظ مسیرهای راه آهن 5،865 کیلومتری (3،644 مایل) حتی در بسیاری از شهرهای روستایی هزینه می کنند. عملیات خصوصی سازی شده و در حال حاضر تنها اپراتور VR متعلق به دولت است. این شرکت دارای 5 درصد سهم بازار مسافر است (از این میزان 80 درصد سفرهای شهری در هلسینکی بزرگ) و 25 درصد سهم بازار باری است. هلسینکی دارای شبکه ریلی شهری است.

قطار دو طبقه InterCity 2 در Hämeenlinna.

شبکه راه آهن فنلاند از مجموع 5،919 کیلومتر (3،678 مایل) [13] راه آهن ساخته شده با 1.524 میلی متر (5 فوت) تشکیل شده است. 3،072 کیلومتر (1،909 مایل) از مسیر برق ساخته شده است. در سال 2010 ، مسافران 13.4 میلیون سفر به مسافت طولانی و 55.5 میلیون سفر در ترافیک محلی انجام دادند. در همان سال ، بیش از 35،000،000 تن (34،000،000 تن طولانی ؛ 39،000،000 تن کوتاه) بار حمل و نقل شد.

قطارهای مسافری توسط VR متعلق به دولت اداره می شوند. آنها به همه شهرهای بزرگ و بسیاری از مناطق روستایی ، که در صورت لزوم با اتصالات اتوبوس تکمیل می شوند ، خدمت می کنند. بیشتر خدمات قطار مسافر در ایستگاه راه آهن مرکزی هلسینکی منشأ یا خاتمه می یابد و بخش بزرگی از شبکه ریلی مسافر از هلسینکی بیرون می آید. خدمات پاندولینو با سرعت بالا از هلسینکی به سایر شهرهای بزرگ مانند Jyväskylä ، Joensuu ، Kuopio ، Oulu ، Tampere و Turku انجام می شود. خدمات مدرن InterCity شبکه Pendolino را تکمیل می کنند ، و ارزان تر و قدیمی تر و طولانی تر است

منطقه هلسینکی دارای سه سیستم ریلی شهری است: تراموا ، مترو و سیستم ریلی مسافر. سیستم های ریلی سبک در حال حاضر برای هلسینکی و همچنین برای ترکو و تمپره ، دو مرکز مهم شهری دیگر کشور برنامه ریزی شده است.

راه آهن پر سرعت

برنامه هایی برای ارتباط دادن هلسینکی به تورکو و تامپره به وسیله خطوط پر سرعت و در نتیجه زمان سفر یک ساعت بین پایتخت و دو شهر وجود دارد. پیوندی به کووولا نیز برنامه ریزی شده است. هزینه تخمینی این خطوط 10 میلیارد یورو است.

تراموا و راه آهن سبک

تراموا جدید Škoda Artic در هلسینکی
مقاله اصلی: تراموا در فنلاند
در فنلاند سه شهر با تراموا وجود داشته است: هلسینکی ، تورکو و وایپوری. فقط هلسینکی شبکه تراموا خود را حفظ کرده است. تراموا در Viipuri ، که در سال 1945 به اتحاد جماهیر شوروی گم شد ، در سال 1957 کار خود را متوقف کرد ، در حالی که شبکه تراموای ترکو در سال 1972 خاموش شد.

در نوامبر سال 2016 ، شورای شهر تامپره ساخت سیستم جدید ریلی سبک را تصویب کرد. ساخت فاز 1 اواخر سال 2016 آغاز شده است و قرار است در سال 2021 به پایان برسد. Turku همچنین دارای برنامه های اولیه برای سیستم تراموا جدید است ، اما تصمیمی برای ساخت آن اتخاذ نشده است.

هلسینکی در حال حاضر 13 خط ترامپی را در شبکه ای با مسافت 90 کیلومتری (56 مایل) مسیر در خدمات مسافری اداره می کند. این تراموا سالانه 57 میلیون مسافر دارد.

حمل و نقل هوایی

دروازه اصلی مسافر بین المللی فرودگاه هلسینکی-وانتا  Helsinki-Vantaa Airport با بیش از 20 میلیون مسافر در سال 2018 است. حدود 25 فرودگاه خدمات مسافرتی برنامه ریزی شده دارند. آنها با هزینه رقابتی تأمین می شوند . شرکت هواپیمایی هلسینکی و وانتا مستقر در  Finnair (معروف به یک استراتژی متمرکز بر آسیا) ، هواپیمایی منطقه ای نوردیک خدمات هوایی را در داخل و خارج از کشور ارائه می دهد. هلسینکی برای مسیرهای بزرگ دایره ای بین اروپای غربی و خاور دور موقعیت بهینه دارد. از این رو ، بسیاری از مسافران بین المللی با توقف بین آسیا و اروپا از هلسینکی بازدید می کنند.

148 میدان هوایی وجود دارد که 74 مورد از آن باند فرودگاه آسفالت شده است. 21 فرودگاه با دسترسی مسافری برنامه ریزی شده ارائه می شود. بزرگترین فرودگاه برای دیدن هلسینکی-وانتا و دومین هتل بزرگ مسافر فرودگاه اوولو است. فرودگاه های بزرگتر از طرف دولت فایناویا (که قبلاً می توانند با حمایت از بودجه فنلاند بودجه) اداره می شوند. شرکت های معتبر فاینایر ، تصحیح نوردیک منطقه ای و شاتل ایر نروژ در زمینه واقعی شرکت های تجاری برای مجوز رسمی.

سایر مناطق با دسترسی بین المللی بین منطقه ای حاوی کوکولا-پیتارساری ، فرودگاه ماریامن ، ایست تامپره-پیرکالا ، فرودگاه تورکو و استراتژیک و هواساز هستند.

حمل و نقل دریایی


اداره امور دریایی فنلاند وظیفه مسئولیت شبکه شبکه آبراه فنلاند را برعهده می دهد. آبراههای فنلاند شامل 7،600 کیلومتر (4،700 مایل) راهروهای ساحلی و 7.900 کیلومتر (4،900 مایل) آبراههای فنلاند (در رودخانه ها ، کانالها و دریاچه ها) است. کانال Saimaa دریاچه Saimaa ، و مجازیت سیستم عامل آبراه داخلی کشور فنلاند را با دریای بالتیک در Vyborg (Viipuri) متصل می کند. با این حال ، قسمت پایینی کانال در حال حاضر در حال مشاهده در روسیه است. برای تسهیل از انتقال حمل و نقل ، فنلاند بخش روسیه از طریق کانال روسیه اجزای می توان (توافق اصلی با اتحاد جماهیر شوروی متعلق به سال 1963).

بندر هلسینکی شلوغ اسپانیا بندر مسافر است و می توان باربری را با قیمت مناسب نشان داد. با بارهای بار ، پنج بندر شلوغ جمله ای از: HaminaKotka ، Helsinki ، Rauma ، Kilpilahti و Nantali.

منبع

سایت ها و لینک ها